2013. július 30., kedd

Szürke gém

Szerencsére több olyan tónál is jártam, ahol láthattam békésen álldogáló vagy éppen repülő szürke gémeket.
A Nagyvátyi-tónál jártam 07.19 és 21-én. Örültem, hogy pár órát eltölthettem itt. A képek is bizonyítják, hogy látnivalóból akadt bőven. Megfigyelhettem a szürke gémeket kb. 12, de a számokkal inkább óvatos leszek, hiszen biztos akadtak, akik megbújtak. Halakból nincs hiány a tóban, adott a táplálék.






A tó. Képek a madárról, madarakról a szemközti nádasban és a tó jobb oldalán készültek. 



A megérdemelt falat






Egymás után



Ez a gém órák hosszat álldogált, ellentétben azokkal, akik a helyüket keresték vagy éppen ripakodtak egymásra.


A repülő szürke gém zavarta meg a vörös gémet, akit csak a képen vettem észre, hogy rajta van. Úgy el tudnak bújni a nádasban, hogy észre sem vettem.




Ez éppen egy "rögtönzött" tónál készült kép. Mohácson, az árvíz után megmaradt víz, ami kiválóan alkalmas arra, hogy a gémek, gólyák táplálékot találjanak. 





A környezet. Mohács-szigeten egy árvíz utáni rész, ahol mintegy sekély tóból vadászgattak a szürke gémek. Időnként gólya is meglátogatta a helyet. 3 szürke gémet, egy gólyát, 5 tőkésrécét, egy feketerigót láttam, valamint a közelből sárgarigók (2)  énekeltek. 2013.07.16.

2013.augusztus végén denevérestre mentünk Abaligetre, a barlanghoz. Alkonyatkor egy szürke gém látogatta meg a barlang előtti tó parányi szigetét. El is üldözte a már pihenni készülő tőkés récéket.




Szürke gém az Orfűi-tónál. Ketten rejtőztek a nádasban, de csak egyikükről készült kép. 2013. ősz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése