2014. május 27., kedd

Kirándulás képekkel



































Már nagyon vágytam valamelyik tó illatára. Több tippem is volt, hogy melyiket keressem fel. Végül a Mattyi, Dráva-holtágnál kötöttem ki. Nem bántam meg, mert szép élményeket, madaras megfigyeléseket gyűjtöttem. A  holtágnál magas volt a vízállás, büszkén virágzott a vízitök, a tündérfátyol. Különleges hangulatot adnak ezek a növények a víz szépségét fokozva. A nyári hőség idején a víz jelentősen szokott csökkenni, ilyenkor az említett virágokat egész közelről lehet szemlélni, de a bő víz az igazi állapot.
A fényképeken kívül  jó néhány szúnyogcsípést is haza hoztam. A szúnyogok etetése is jól sikerült, sajnos. Annyi látnivaló volt, hogy közben alig vettem észre a kellemetlen vérszívókat.

2014.07.24-én ismét felkerestem a Dráva-holtágat. Eddig mindig reggel mértem fel a terepet. Kíváncsi voltam, milyen délután, naplemente környékén. Mindössze egy hattyú családdal találkoztam. A horgászok nem örültek , hogy békésen úszkáltak, megzavarva hőn áhított kapásukat. Hessegették, esetenként dobálták őket faággal vagy sárgalacsinnal. Ennyi elég is volt, távoztam. A holtág változatlanul szép,  bővízű és magával ragadó hangulatú, köszönhetően a vízitök és tündérfátyol vízi növényeknek, melyek csodás mintázatú szőnyegekként terülnek el a víz felszínén.


Szerencsére nem találta el a "rút kiskacsát" a horgász.
Különösebben meg sem ijedtek, folytatták békés lassú útjukat a kellemes langymeleg vízben


Beérett vízitök

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése