2015. június 16., kedd

Gólyacsalád

Matty felé menet találkoztam a gólyával.









Drávaszabolcson, visszafelé két gólyacsalád perceibe nyertem bepillantást. A villanyoszlopokra gondosan megépített fészke fiókáknak és a gólyapárnak adtak otthont. Az utóbbi gólyáknál többet időztem. Mikor megálltam az autóval egy csodálatos pillanatot láthattam. A gólyaapa hozta az ennivalót és úgy örültek, hogy a tojó és a hím nyakukat forgatva, csőrüket függőlegesen érintve kelepelve ünnepeltek... vagy éppen a tojó köszönte meg a hímnek a gondoskodást. Megható perc volt. Mire a gépem előkotortam a gondos apa ismét útra kelt, hogy az éhes fiókáknak hozza a finom falatokat. Vártam fél órát, még nem jött vissza. Ekkor a tojó is útra kelt, de ő negyed óra múlva visszatért a fészekbe némi ennivalóval. Újabb negyed óra telt el, míg a hím is megérkezett végre. Most azonban elmaradt az a pillanat, amire vártam, amit csak láttam és amit megörökíteni nem sikerült. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése