2015. november 23., hétfő

Bólyi baglyok








Nem ígérkezett meleg idő. Néhol az úton még fagyott is. Bólyba mentem célirányosan, hogy megnézzem, vannak-e fülesbaglyok. Már 2-3 éve terveztem, mivel olvastam róla, hogy a baglyok októberben rendszeresen meglátogatják a teret. Maradnak pár hétig, azután odébbállnak. Hát utánajártam: járókelőktől kérdeztem, melyik fán szoktak lenni a baglyok, mert egyet sem láttam. Mutatták azt a bizonyos fát. Mástól is érdeklődtem, de azt mondta, hogy kb. egy hete elmentek és volt 8-10 egyed.  Na ennyi volt a baglyos találka - gondoltam. Indultam is az autóhoz, aztán irány haza. Jó, hogy még valakinek említést tettem szándékomról, hogy a baglyok miatt jöttem. A csalódásom el is oszlott, mivel az új információ szerint a baglyok nem mentek el, csak más fákat választanak nappali pihenőnek, az örökzöldek sűrű ágai-levelei között jobban védve vannak a hidegtől. Nos, nem telt bele egy perc sem és megpillantottam az elsőt. Járkáltam  újabb fákat keresve, ahol további pihenő baglyokkal találkoztam. Este aztán útnak erednek, talán a közeli szántóföldeken keresik az élelmet.
Egy biztos, máskor is meglátogatom őket.



Egy királykát is sikerült elcsípni. Fényképezni nem volt egyszerű, mert állandó takarásban mozgott a parányi madár, ráadásul messze, fenn a fa tetejénél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése