2013. október 14., hétfő

Füsti fecske

A fecskék kedves kis madarak. Minden évben várva várjuk a megjelenésüket.Igazán megfigyelni őket csak az a személy tudja, akinek a házánál fészkelnek. Emlékszem régen én is láttam, miként hordják a sárgalacsinokat és építik belőle a fészküket. A kikelt éhes fiókák pedig fejüket olykor kidugva várják a gondos szülőktől érkező falatokat.
Itt a városban nem találkoztam még a fészkükkel, pedig biztos van, mert például idén nyáron (2013.) gyakorta láttam repdesni őket csapatostul. Lefényképezni roppant nehéz őket. Villámgyors, dinamikus repdesésüket még szemmel is nehéz követni.
Van azonban egy időszak, a nyár vége, mikor a fecske csapatok vidéken a drótvezetékre ülnek. Ilyenkor könnyen lencse végre lehet őket kapni, kivéve, ha elrepülnek.

Csicsergő fecske

A madarakra jellemző a toll tisztogatás. A fecskéknél valahogy viccesnek találom. Mindig az jut az eszembe, hogy akár dezodor reklám is lehetne:)


Fiatal fecske

A képeket 2013.07.19-én készítettem, Nagyvátyon.

Füsti fecske (Hirundo rustica)

Rajz forrása: mecsekdesign.fw.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése