2013. október 14., hétfő

Verebek vannak!

"A veréb is madár" - halljuk oly sokszor. Igazán nem értem miért merülhet fel ez a kérdés. Talán azért, mert gyakori?  Talán mert nem éppen díszesek? Talán azért, mert jó hecc a kis srácoknak verébre csúzlizni vagy dobálni? Még leírni is szörnyű...
Egyébként én szeretem a verebeket. Épp olyan élvezettel figyelem őket, mint a többi madarat. Volt időszak, amikor éveken keresztül nem is láttam verebeket. Biztos épp nem "futottunk" össze, attól még lehet, hogy voltak. (bár nem csak nekem tűnt fel hiányuk) Mindenesetre akkoriban nagyon hiányoztak. Pár éve azonban nagy örömömre ismét látom csapataikat itt a városban.
Amerre járok kirándulni, szintén lehet velük találkozni. Már messziről is észre vehető hangos kis csapatuk.

Verebek
Ez a picur veréb állandóan a nagy körül lebzselt. Még egy csőr összeérintést is kiprovokált. A nagy  azonban nagyképűen odébb állt, azaz elrepült. Ahhoz képest, hogy a madaraknak nincsenek mimikai izmaik, nincs érzelem kifejezésük, mégis így utólag is visszaadják a képek, amit láttam. A kis veréb értetlenül áll a történtek előtt. Mintha azon tűnődne: vajon miért ment el? Visszajön  még hozzám? Az egész kis lénye mintha erről árulkodna.


 A képek Pécsett készültek, 2013.08.


Veréb a vezetéken. Nagyváty, 2013.07.21.

Veréb. Nagyváty, 2013.07.19.


Ormánság, Hétöles, 2013.10.13. A nádas magaslatait verebek népesítették be.





Verebek 2013. 10.27.

2013.11. 15.  Pécs, Búza tér











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése